סדנא לניהול משברים תקשורתיים למנהלים
מילה לא נכונה, הודעה שלא מנוסחת נכון בקבוצת הוואטסאפ, מידע שמוסתר או לא מתוקשר נכון החוצה, ואפילו פוסט תמים בפייסבוק יכולים להפוך ברגע למשבר תקשורתי.
הסדנא מעניקה למנהלים כלים פרקטיים ואופרטיביים להתמודדות עם משברים תקשורתיים שמתרחשים ברמה הארגונית, המקומית והלאומית.
מי אני
שמי הדר אלוני יועצת תקשורת ואסטרטגיה בעלת ניסיון של 15 שנה בתחום הדוברות והתקשורת, בניית תוכן וניהול משברים. מתמחה במיתוג ציבורי, הובלת קמפיינים ציבוריים ופוליטיים והובלת תהליכי מיתוג ומיצוב תקשורתי.
במהלך עבודתי עם ארגונים ואנשי ציבור גיליתי את הפער בין היכולת המצוינת לנהל משבר ארגוני ברמה הפרקטית לבין היכולת לתקשר אותו נכון החוצה ובתוך הארגון. ניהול משבר הוא מיומנות והוא מצריך עבודה תקשורתית שוטפת לצד למידת ניהול משבר בזמן חירום שמאפשר להתמודד עם משברים תקשורתיים במהירות וביעילות ואף להפוך אותם להזדמנות
על ההרצאה
מילה לא נכונה, הודעה שלא מנוסחת נכון בקבוצת הוואטסאפ, מידע שמוסתר או לא מתוקשר נכון החוצה, ואפילו פוסט תמים בפייסבוק יכולים להפוך ברגע למשבר תקשורתי. בעידן של היום הידע בניהול משבר הוא כלי חשוב לניהול ארגון . ממנהל בית ספר, דרך מנהלת מרפאה ועד מנהלת ארגון מוביל במשק וחברת הייטק. משברים תקשורתיים יכולים ברגע אחד להרוס תדמית שנבנתה לאורך שנים.
מטרת הסדנא היא לתת למנהלים כלים פרקטיים ואופרטיביים להתמודדות עם משברים תקשורתיים שמתרחשים ברמה הארגונית, המקומית והלאומית. הסדנא מורכבת משני חלקים: חלק ראשון נכיר מקרוב את נושא ניהול המשברים התקשורתיים ואת הנוסחה לניהול משבר, בחלק השני נתרגל את החומר הנלמד על ידי סימולציות זמן אמת ולמידת משותפת ממקרי בוחן אמיתיים.
במהלך הסדנא נלמד לזהות איך נדע שאנחנו במשבר, מה סדר הפעולות הנדרשות בזמן ניהול משבר, מה השפה המתאימה לכל משבר והכלים שיש לנו להנגשת המידע, נלמד איך לזהות משבר לפני שהוא מתלקח וגם איך אפשר להפוך משבר להזדמנות ובסוף נתרגל סימולציות בזמן אמת שיותאמו לקהל המשתתף בסדנא.
משך הסדנא: שעתיים
למי זה מתאים?
הסדנא מתאימה למנהלים שנדרשים להתמודד עם משברים תקשורתיים בעבודתם. ממנהלי בתי ספר, מנהלי בתי חולים, מנהלי ארגונים מובילים במשק, חבורת ציבוריות, ועד חברות הייטק.
הרצאות נוספות
תפסי מקום - חשיפה בתקשורת מייצרת הזדמנויות
בהרצאה ״תפסי מקום״ נזהה את הדפוסים שמונעים מאיתנו לצאת החוצה, נפרק אותם יחד ונראה איך אפשר להתגבר על המחסומים. בהרצאה נקבל כלים פרקטיים וישומיים להתנהלות מול התקשורת, ברשתות החברתיות, בכנסים ועמידה מול קהל, וביצירת חשיפה לעצמנו. כלים שיעזרו לנו לשים את עצמנו בפרונט.
תקשורת ככלי למיתוג אישי
תקשורת היא אחת הזרועות המרכזיות במיתוג אישי. היא מייצרת מוכרות, חושפת לקהלי היעד את העשייה, ומייצרת אמון ובטחון בין המנכ"ל, המנהל, איש הציבור לקהלי היעד שלו. היא כלי השכנוע המרכזי בהנעה לפעולה. בעולמות של היום תקשורת היא לא רק הריאיון ברדיו או הכתבה באינטרנט. היא הדרך בה אנחנו מציגים את עצמנו במעלית, הדרך בה אנחנו מדברים מול קהל, היא ברשתות החברתיות, היא בשטח והיא בכל דבר שאנחנו נוגעים בו במהלך העבודה שלנו. על מנת לייצר אפקטיביות תקשורתית נדרש דיוק אליו ניתן להגיע דרך הכרות עם הכלים התקשורתיים העומדים לרשותנו, להבין כיצד חושבת התקשורת, איך היא עובדת ואיך מזהים הזדמנויות שישרתו אותנו ציבורית.